ПРИКЛАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЧПКМ - Інтерактивні технології навчання - Теорія, методика, технології - Методичні матеріали - Вчителю початкової школи
Субота, 03.12.2016, 20:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Вчителю початкової школи

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні матеріали

Головна » Методичні матеріали » Теорія, методика, технології » Інтерактивні технології навчання

ПРИКЛАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЧПКМ

Читання з позначками 

  1. Актуалізація (обговорення перед читанням чи вивченням матеріалу)

Групова «мозкова атака» з теми

  • Згадати все, що відомо з цієї теми Виникають несхожі точки зору, які не обговорюються на цьому етапі.
  • Важливо згадати все, що знаєте чи думаєте, що спаде вам на думку з теми; немає значення, чи правильне те, що згадали, чи ні).
  • Записати всі думки на дошці (показати через проектор тощо).
  • Класифікувати інформацію.
  1. Усвідомлення змісту (власне читання чи вивчення)
1. Ознайомлення з позначками

«V » – прочитане, підтверджує те, що ви знаєте чи думаєте, що знаєте;

«–» – прочитане відрізняється від того, що ви знаєте чи думаєте, що знаєте, суперечить вашим уявленням;

« + » – прочитане несе нову інформацію;

« ? » –  ви натрапили на інформацію, яка  вас бентежить, чи ви хочете знати щось більше про це.

2. Читання тексту і позначки на полях

(в початковій школі можна користуватися тільки двома позначками: «V» – «Я це знаю» та « – » – «Я не знаю цього»).

  1. Міркування (після обговорення та читання)

1. Індивідуально чи разом діти складають таблицю. 

2. Обговорення інформації (що саме учні думають про вивчене)

«V»

« – »

« + »

« ? »

 - Що підтвердилося, що ні?

-  Що нового дізналися?

 - Що схвилювало, збентежило, зацікавило?

Саме зараз обговорюються, з'ясовуються всі питання, які виникли під час «мозкової атаки» (учням пропонується дискусія).

  3. Творче завдання. Діти можуть написати чи намалювати історії з теми та поділитися ними з іншими.

 Ґронування

«Ґронування» є методом навчання, який спонукає учнів мислити вільно та відкрито стосовно певної теми, може бути використано як на етапі актуалізації,  так і на стадії усвідомлення.

 Етапи ґронування:

1. Написати центральне слово (словосполучення чи фразу посередині аркуша, на слайді, на дошці).

2. Записати слова та фрази, які спадають на думку учням з теми. Записати стільки ідей, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані.

3. Коли всі ідеї записані, встановити, там, де це можливо, зв'язки між  поняттями.

Правила, яких слід дотримуватися:

1. Записуйте все, що спадає на думку.

2. Не зупиняйтеся, доки є час чи ідеї.

3. Встановіть якомога більше зв'язків.

Сенкан (п'ятиряддя)

Здатність узагальнювати, систематизувати інформацію, схоплювати складні ідеї, відчуття та уявлення і формулювати їх декількома словами є дуже важливою навичкою. Це вимагає ретельного обмірковування на основі глибокого розуміння речей.

Сенкан – це вірш, який складається з п'яти рядків. Він синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему.

Форма сенкану:
1-й рядок – тема (іменник);
2-й рядок – опис (прикметник);
3-й рядок – дія (дієслово), пов'язане з темою;
4-й рядок – ставлення (фраза), почуття з приводу обговорюваного;
5-й рядок – перефразування сутності (синоніми, узагальнення, підсумок).

Кероване читання з передбаченням

1. Після ознайомлення з назвою тексту та його автором перед читанням ставимо дітям питання, які дозволяють зробити припущення, про що саме буде текст

2. Текст розподіляється на частини, і далі читати його учні будуть частинами. Зупинки бажано робити на найбільш цікавих місцях, щоб створити інтригуючу ситуацію очікування

3. Після читання кожної частини учням ставляться питання, причому бажано уникати буквальних. Також пропонується спробувати зробити прогноз (передбачення) стосовно того, що буде далі. А після читання наступної частини це передбачення аналізується

Результати застосування цієї методики звичайно залежать саме від системи питань, що учитель пропонує учням.

Методика «Передбачення»

Можна пропонувати передбачення не тільки за ключовими словами:

1) за прислів’ями;

2) за загадками;

3) за твердженням.


Кола Вена

Метод для навчання учнів співставленню, порівнянню, знаходження спільних рис, явищ, ознак в образах літературних героїв, творчості письменників, історичних діячів, явищах природи, властивостях геометричних фігур тощо. 

На зразку в центрі позначені спільні ознаки об’єктів, а ліворуч та праворуч – відмінні ознаки.

Список використаної літератури та джерел

Категорія: Інтерактивні технології навчання | Додав: Ion (22.07.2012)
Переглядів: 1961 | Теги: інтерактивна вправа, ЧПКМ, читання з позначками, інтерактивні технології навчання | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Хмаринка тегів

Олена Сергієнко © 2016. Створити безкоштовний сайт на uCoz