Структурні етапи уроку |
Оргмомент |
Підготовка до основного |
Мотивація навчальної діяльності |
Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів |
Надання необхідної інформації |
Рефлексія, первинна перевірка розуміння |
Закріплення (застосування) знань і способів дій |
Узагальнення й систематизація знань |
Контроль і самоперевірка знань |
Рефлексія, підбиття підсумків. Оцінювання |
Інформація про домашнє завдання, інструктаж з його виконання |
Завдання |
Підготовка учнів до роботи на занятті |
Установлення правильності й об’ємності виконання домашнього завдання всіма учнями (повторення, перевірка рівня засвоєння матеріалу) |
Забезпечення мотивації і прийняття учнями мети навчально-пізнавальної діяльності |
Представлення очікуваного продукту навчальної діяльності за певною темою |
Забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам’ятовування знань і способів дій, зв'язків і відносин в об'єкті вивчення |
Установлення правильності й усвідомленості засвоєння нового навчального матеріалу, виявлення пробілів і неправильних уявлень, корекція |
Забезпечення засвоєння нових знань і способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації |
Формування цілісної системи провідних знань по темі, курсу, виділення світоглядних ідей |
Виявлення якості й рівня оволодіння знаннями й способами дій, забезпечення їхньої корекції |
Дати аналіз і оцінку успішності досягнення мети й намітити перспективу наступної роботи |
Забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання. Перевірка відповідних записів |
Зміст |
Вірш, пісенька, чистомовка, гра, пересування по кімнаті, вправи на увагу, налаштування |
Контрольні питання, тести, вправи, індивідуальні, групові завдання на повторення, зразки для самоконтролю |
Проблемне питання, ситуація, інсценівка, загадка, реалістична чи фантастична подія, завдання, що потребує нових знань тощо |
Повідомлення вчителя, формулювання теми і очікуваних результатів учнями |
Засвоєння нових знань, актуалізація опорних знань і вмінь |
Питання, завдання, що потребують швидкої, чіткої відповіді |
Формування і розвиток вмінь та навичок |
Творча робота, проектування |
Завдання, вправи репродуктивного і творчого характеру |
Складання висновку, оцінювального міркування, зіставлення результату зі зразком, очікуванням |
Диференційовані, індивідуальні, за варіантами, фронтальні |
Методи, |
Криголами, прийоми групування, комунікативна розминка |
Карусель, броунівський рух, 2 – 4 – всі разом, незакінчені речення; мікрофон, ПРЕС, інтерв’ю, бліц |
Акваріум, симулятивна, рольова гра, ґронування, аналіз ситуації, мозковий штурм |
Мозковий штурм, асоціативний кущ, ґронування, передбачення, банани, шість літер |
Ажурна пилка, мозаїка, навчаючи – учусь, акваріум, судове засідання, рольові та імітаційні ігри |
Інтерв’ю, мікрофон, займи позицію, кодування, порушена послідовність |
Дискусія у парах, групах, кубування, моделювання, зміни позицію, аналіз ситуації, спільний проект |
Сенкан, дерево рішень, дискусія, написання звіту, шкала цінностей, вирішення проблеми, рольова, дидактична гра |
Кодування, карусель, взаємоперевірка в парах, перехресні групи, порушена послідовність, рух по колу |
Оцінювальна дискусія, шкала цінностей |
Коментар вчителя, обговорення |
Очікувана |
Фронтально: промовляння (повторювання за вчителем або учнем), виконання певних жестів, дій, об’єднання в групи, емоційне налаштування |
Презентація творчих домашніх завдань, проектів, робота в парах, групах, дидактична гра, змагання, швидке опитування, самоконтроль, самооцінка |
Інсценування проблемної ситуації; формулювання учителем або учнями проблемного питання (завдання) |
Повідомлення теми вчителем, підведення учнів до визначення теми, очікуваних результатів |
Групова, колективна, парна робота |
Колективна, фронтальна робота, бесіда, виконання зразка завдання |
Робота в парах, групах |
Робота в групах, презентація виконаних завдань |
Виконання учнями завдання за встановлений, регламентований час, взаємодія при само або взаємоперевірці |
Звіт, дослідження роботи учнів на уроці експертною групою, висвітлення емоційного сприйняття уроку, своєї діяльності учнями, оцінювання учителем |
Надання можливості учням самостійного вибору рівня чи форми домашнього завдання |
Очікувані результати |
Повна готовність класу, швидке включення учнів у діловий ритм |
Оптимальність сполучення контролю, самоконтролю, взаємоконтролю для встановлення правильності виконання завдання й корекції |
Готовність учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності на основі опорних знань |
Чітке уявлення учнями кінцевого результату навчальної діяльності, шляхів його отримання |
Активні дії учнів з об'єктом вивчення; максимальне використання самостійності в добуванні знань і оволодінні способами дій |
Засвоєння сутності засвоюваних знань і способів дій на репродуктивному рівні. Ліквідація типових помилок в учнів |
Самостійне виконання завдань, що вимагають застосування знань у знайомій і зміненій ситуації |
Активна продуктивна діяльність учнів щодо включення частини в ціле, класифікації й систематизації, виявлення внутрішньо-предметних і між-предметних зв'язків |
Одержання достовірної інформації про досягнення всіма учнями планованих результатів навчання |
Адекватність самооцінки учнів, вчителя. Одержання учнями інформації про реальні результати навчання |
Реалізація необхідних і достатніх умов для успішного виконання домашнього завдання всіма учнями відповідно до актуального рівня їхнього розвитку |
Час, |
1 – 2 хв.5% |
5 хв.10% |
1 – 2 хв.5% |
1 – 2 хв.5% |
5 хв.10% |
2 – 5 хв.10% |
15 – 25 хв.60% |
10 – 25 хв.60% |
5 – 25 хв.60% |
5 – 10 хв.20% |
1 – 2 хв.5% |