Моделювання інтерактивного уроку

Структурні етапи уроку

Оргмомент

Підготовка до основного
етапу

Мотивація навчальної діяльності

Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів

Надання необхідної інформації

Рефлексія, первинна перевірка розуміння

Закріплення (застосування) знань і способів дій
Інтерактивна вправа

Узагальнення й систематизація знань
Інтерактивна вправа

Контроль і самоперевірка знань
Інтерактивна вправа

Рефлексія, підбиття підсумків. Оцінювання

Інформація про домашнє завдання, інструктаж з його виконання

Завдання

Підготовка учнів до роботи на занятті

Установлення правильності й об’ємності виконання домашнього завдання всіма учнями (повторення, перевірка рівня засвоєння матеріалу)

Забезпечення мотивації і прийняття учнями мети навчально-пізнавальної діяльності

Представлення очікуваного продукту навчальної діяльності за певною темою

Забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам’ятовування знань і способів дій, зв'язків і відносин в об'єкті ви­вчення

Установлення правиль­ності й усвідомленості за­своєння нового навчаль­ного матеріалу, виявлення пробілів і неправильних уявлень, корекція

Забезпечення засвоєння нових знань і способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації

Формування цілісної системи провідних знань по темі, курсу, виділення світоглядних ідей

Виявлення якості й рівня оволодіння знаннями й способами дій, забезпе­чення їхньої корекції

Дати аналіз і оцінку успішності досягнення мети й намітити перспек­тиву наступної роботи

Забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання. Перевірка відповідних записів

Зміст

Вірш, пісенька, чистомовка, гра, пересування по кімнаті, вправи на увагу, налаштування

Контрольні питання, тести, вправи, індивідуальні, групові завдання на повторення, зразки для самоконтролю

Проблемне питання, ситуація, інсценівка, загадка, реалістична чи фантастична подія, завдання, що потребує нових знань тощо

Повідомлення вчителя, формулювання теми і очікуваних результатів учнями

Засвоєння нових знань, актуалізація опорних знань і вмінь

Питання, завдання, що потребують швидкої, чіткої відповіді

Формування і розвиток вмінь та навичок

Творча робота, проектування

Завдання, вправи репродуктивного і творчого характеру

Складання висновку, оцінювального міркування, зіставлення результату зі зразком, очікуванням

Диференційовані, індивідуальні, за варіантами, фронтальні

Методи,
прийоми

Криголами, прийоми групування, комунікативна розминка

Карусель, броунівський рух, 2 – 4 – всі разом, незакінчені речення; мікрофон, ПРЕС, інтерв’ю, бліц

Акваріум, симулятивна, рольова гра, ґронування, аналіз ситуації, мозковий штурм

Мозковий штурм, асоціативний кущ, ґронування, передбачення,  банани, шість літер

Ажурна пилка, мозаїка, навчаючи – учусь, акваріум, судове засідання, рольові та імітаційні ігри

Інтерв’ю, мікрофон, займи позицію, кодування, порушена послідовність

Дискусія у парах, групах, кубування, моделювання, зміни позицію, аналіз ситуації, спільний проект

Сенкан, дерево рішень, дискусія, написання звіту, шкала цінностей, вирішення проблеми, рольова, дидактична гра

Кодування, карусель, взаємоперевірка в парах, перехресні групи, порушена послідовність, рух по колу

Оцінювальна дискусія, шкала цінностей

Коментар вчителя, обговорення

Очікувана
навчальна
ситуація

Фронтально: промовляння (повторювання за вчителем або учнем), виконання певних жестів, дій, об’єднання в групи, емоційне налаштування

Презентація творчих домашніх завдань, проектів, робота в парах, групах, дидактична гра, змагання, швидке опитування, самоконтроль, самооцінка

Інсценування проблемної ситуації; формулювання учителем або учнями проблемного питання (завдання)

Повідомлення теми вчителем, підведення учнів до визначення теми, очікуваних результатів

Групова, колективна, парна робота

Колективна, фронтальна робота, бесіда, виконання зразка завдання

Робота в парах, групах

Робота в групах, презентація виконаних завдань

Виконання учнями завдання за встановлений, регламентований час, взаємодія при само або взаємоперевірці

Звіт, дослідження роботи учнів на уроці експертною групою, висвітлення емоційного сприйняття уроку, своєї діяльності учнями, оцінювання учителем

Надання можливості учням самостійного вибору рівня чи форми домашнього завдання

Очікувані результати

Повна готовність класу, швидке включення учнів у діловий ритм

Оптимальність сполучення контролю, самоконтролю, взаємоконтролю для встановлення правильності виконання завдання й корекції

Готовність учнів до актив­ної навчально-пізнавальної діяльності на основі опор­них знань

Чітке уявлення учнями кінцевого результату навчальної діяльності, шляхів його отримання

Активні дії учнів з об'єктом вивчення; максимальне ви­користання самостійності в добуванні знань і оволодінні способами дій

Засвоєння сутності засвою­ваних знань і способів дій на репродуктивному рівні. Ліквідація типових поми­лок в учнів

Самостійне виконання зав­дань, що вимагають засто­сування знань у знайомій і зміненій ситуації

Активна продуктивна діяльність учнів щодо включення частини в ціле, класифікації й систематизації, виявлення внутрішньо-предметних і між-предметних зв'язків

Одержання достовірної інформації про досягнення всіма учнями планованих результатів навчання

Адекватність самооцінки учнів, вчителя. Одержання учнями інформації про реальні результати навчання

Реалізація необхідних і достатніх умов для успішного виконання домашнього завдання всіма учнями відповідно до актуального рівня їхнього розвитку

Час,

max %

1 – 2 хв.

5%

5 хв.

10%

1 – 2 хв.

5%

1 – 2 хв.

5%

5 хв.

10%

2 – 5 хв.

10%

15 – 25 хв.

60%

10 – 25 хв.

60%

5 – 25 хв.

60%

5 – 10 хв.

20%

1 – 2 хв.

5%