ДЕБАТИ

Дебати можуть бути цінним способом заохочення мислення та рефлексії, особливо тоді, коли від учнів очікується точка зору, яка може бути відмінною від інших. Цей спосіб дає змогу поповнити та поглибити знання один одного, залучити кожного учня, а не проводиться лише заради самих дебатів.

Основні кроки:

Розробіть твердження, яке є контроверсійним і відноситься до теми вашого заняття.

Об’єднайте учасників у дві команди, які будуть виступати «за» і «проти» даного твердження.

У рамках кожної з команд ви можете створити дві або чотири підгрупи по чотири особи. Попросіть кожну підгрупу розробити аргументи та вибрати представника, який буде говорити.

Організуйте учасників у два ряди із двома чи чотирма стільцями в кожному для доповідачів, які будуть представляти аргументи групи. Інші учасники розташовуються позаду своїх представників.

Розпочніть процес дебатів, пропонуючи представникам команд висловити свої погляди.

Після того, як представники висловлять свої ідеї, команди можуть зібратися знову, щоби виробити нові стратегії та вибрати за бажанням нових доповідачів.

Підбийте підсумки дебатів. Якщо дебати продовжуються, можете дозволити іншим учасникам писати нові аргументи та передавати їх своїм доповідачам. Також заохочуйте їх відзначати вдалі аргументи своїх доповідачів оплесками.

У відповідний момент оголосіть про завершення дебатів. Замість того, щоб оголошувати переможця, запропонуйте всім зібратися в коло.

Упевніться, що учасники обох команд не сидять окремо.

Проведіть обговорення з класом про те, що вони дізналися з цього обговорення. Також попросіть учнів висловити, що вони відчували, коли звучали хороші аргументи з будь-якої сторони.

Інші варіанти:

Ви можете просто вишикувати два ряди команд і оголосити, яка з команд буде аргументувати «за», а яка – «проти». Представники кожної команди висувають аргументи по черзі.

Додайте до стільців доповідачів один або більше стільців для тих, хто хоче висловити свій аргумент.