НАВЧАЛЬНА ПАРА

Взаємообмін завданнями – Взаємопередавання тем – Обговорення проблем

Організація роботи базується на тому, що один з партнерів є носієм інформації, знає шляхи вирішення завдань, зміст теми, може провести дослід, проаналізувати ситуацію, документ, працювати з картою. Він і передає цю інформацію іншому: розповідає, пояснює, відповідає на запитання, демонструє тощо. Другий партнер слухає, записує, задає запитання, обговорює почуте, висловлює сумнів тощо. В результаті такого навчання обидва партнери повинні бути готові відповідати на запитання вчителя, коментувати, аргументувати позицію, свою точку зору. Цей метод «працює» при закріпленні нового навчального матеріалу і передбачає створення пар з учнів, що різняться за рівнем знань. Ролі в парах обов'язково повинні змінюватися (розподіл залежить від учителя), і учні повинні мати чітко зафіксоване для виконання завдання (інструкція перед роботою відіграє велику роль).

Ця методика є дієвою як в постійних, так і в змінних парах.

Варіант організації роботи:

Таке пересаджування учнів називається «змійкою» (або «ескалатором»). Цей вид роботи на уроці може тривати до 20 хвилин.