АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ
Учні можуть аналізувати:
- нормативно-правові акти (закони, постанови ...),
- статті із періодики (газет, журналів......),
- статистичні данні,
- історичні джерела,
- художню літературу, тощо.....
Цей метод є надзвичайно важливим при правильному та ефективному його застосуванні. У процесі його використання учні здійснюють самостійний пошук і добір інформації; критично її аналізують, оцінюють достовірність; аналізують специфіку конкретної доби, ситуації, за якої був створений певний текст, а також погляди його автора.
Аналіз ситуації відбувається за схемою:
- Факти: що відбулося? Хто є учасниками справи? Що ми про них знаємо? Які факти є важливими? Які е другорядними?
- Проблеми: в чому полягає конфлікт? Яке питання ми повинні вирішити для розв’язання ситуації?
- Аргументи: якими є ваші аргументи на захист кожної зі сторін ситуації?
- Рішення: яким буде рішення зі справи? Якими є причини вашого рішення? Якими можуть бути його наслідки?