АКВАРІУМ

Цей метод ефективний для розвитку вмінь дискутування в малих групах.

Після того як учитель об’єднав учнів у три-чотири групи (4-6 учнів) і надав кожній із них завдання та необхідну інформацію, одна з груп сідає в центр кола (класу), утворивши внутрішнє коло – «акваріум».

Поки група займає місце в центрі, вчитель знайомить клас із цим завданням і нагадує правила дискусії у малих групах.

Учасники та учасниці цієї групи обговорюють запропоновану вчителем проблему таким чином:

На цю роботу групі відводиться 3-5 хвилин. Усі інші учні класу не втручаються в обговорення, а лише спостерігають за ходом дискусії.

Після цього група повертається на свої місця, а вчитель ставить класу запитання:

  1. Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?
  2. Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?
  3. Який аргумент ви вважаєте найпереконливішим?

Така бесіда триває 2-3 хв., а місце першої групи в «акваріумі» займає інша та обговорює наступну ситуацію.

Усі групи по черзі мають побувати в «акваріумі», і діяльність кожної з них мусить бути обговорена класом.

Наприкінці вчитель має прокоментувати ступінь володіння навичками дискусії у групах і звернути увагу на необхідність та напрями подальшого вдосконалення цих навичок – 2-3 хв.

За допомогою «акваріуму» можна підсумувати весь урок, або обмежитись обговоренням роботи кожної групи.

Інший варіант: учасники можуть залишатися за столами, і ви можете просити залучатися до обговорення учасників певної кількості столів, у той час як інші учасники будуть слухати та спостерігати.