Займи позицію

ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ

Цей метод допоможе організувати обговорення чи дискусію зі спірного питання, надасть можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки з теми, обґрунтувати свою позицію або навіть перейти на іншу в будь-який час, якщо  аргументи протилежної сторони були переконливими. Слід використовувати дві протилежні думки, які не мають однозначної (правильної) відповіді.

Порядок проведення:

  1. Розмістіть плакати в протилежних кінцях кімнати. На одному з них написано «Згоден (за/так)», на іншому – «Не згоден (проти/ні), на третьому – «Не визначився (інше)». На плакатах можна викласти протилежні позиції щодо проблеми.
  2. Повідомте правила проведення вправи.
  3. Після того, як учитель назве тему, учні стають біля відповідного плакату, залежно від їхньої думки з обговорюваної проблеми.
  4. Дається кілька хвилин на підготовку до обґрунтування своєї позиції.
  5. Вислуховуються різні точки зору  по кілька учасників від кожної позиції (учні обираються довільно, за власним бажанням).
  6. Вислухавши різні точки зору, запитайте чи не змінив хтось із учасників своєї думки, чи не бажає перейти до іншого плакату? Якщо такі учні є, слід попросити їх обґрунтувати причини свого переходу.
  7. Попросіть учнів назвати найпереконливіші аргументи своєї та протилежної сторони.

Правила проведення вправи для учнів:

  1. Говорити по черзі, не переривати.
  2. Одночасно говорить тільки одна людина.
  3. Не сперечатися між собою. Наводити нові причини або ідеї.
  4. Перейти від одного плакату до іншого можна у будь-який час.
  5. Будьте готові пояснити причини зміни своєї позиції.
  6. Вислухайте аргументи й ідеї інших.
  7. Якщо вас запитають, будьте готові сказати, які аргументи або ідеї вам сподобалися найбільше.