Мозковий штурм

МОЗКОВИЙ ШТУРМ

Це ефективний метод заохочення творчої активності швидкого генерування великої кількості ідей. Він спонукає учнів розвивати уяву і творчість, відверто висловлювати думки, знаходити кілька рішень конкретної проблеми. Його слід застосовувати саме для вирішення конкретних проблем або пошуку відповіді на якесь питання.

Порядок проведення:

  1. Запропонуйте учням сісти так, щоб вони почувалися зручно і невимушено.
  2. Визначте основні правила.
  3. Повідомте проблему, яку треба вирішити.
  4. Запропонуйте учасникам висловити свої ідеї.
  5. Записуйте їх в порядку надходження. Не вносьте в ідеї жодних коректив.
  6. Спонукайте учасників до висування нових ідей, додаючи при цьому свої власні.
  7. Намагайтеся уникати глузування, коментарів або висміювання будь-яких ідей.
  8. Продовжуйте доти, доки надходитимуть нові ідеї.
  9. Обговоріть та оцініть запропоновані ідеї.

Правила «мозкового штурму» для учнів:

  1. Почніть висувати ідеї щодо розв'язання проблеми. Ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними.
  2. Один з вас записуватиме їх на дошці.
  3. Коли кількість поданих ідей буде достатньою, їх висування припиняється.
  4. Після того як ідеї зібрано, вони групуються, аналізуються, розвиваються всім класом.
  5. Відбираються ті ідеї, що, на думку класу, допоможуть вирішенню поставленої проблеми.

Під час «мозкового штурму»: