МОЗКОВИЙ ШТУРМ
Це ефективний метод заохочення творчої активності швидкого генерування великої кількості ідей. Він спонукає учнів розвивати уяву і творчість, відверто висловлювати думки, знаходити кілька рішень конкретної проблеми. Його слід застосовувати саме для вирішення конкретних проблем або пошуку відповіді на якесь питання.
Порядок проведення:
- Запропонуйте учням сісти так, щоб вони почувалися зручно і невимушено.
- Визначте основні правила.
- Повідомте проблему, яку треба вирішити.
- Запропонуйте учасникам висловити свої ідеї.
- Записуйте їх в порядку надходження. Не вносьте в ідеї жодних коректив.
- Спонукайте учасників до висування нових ідей, додаючи при цьому свої власні.
- Намагайтеся уникати глузування, коментарів або висміювання будь-яких ідей.
- Продовжуйте доти, доки надходитимуть нові ідеї.
- Обговоріть та оцініть запропоновані ідеї.
Правила «мозкового штурму» для учнів:
- Почніть висувати ідеї щодо розв'язання проблеми. Ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними.
- Один з вас записуватиме їх на дошці.
- Коли кількість поданих ідей буде достатньою, їх висування припиняється.
- Після того як ідеї зібрано, вони групуються, аналізуються, розвиваються всім класом.
- Відбираються ті ідеї, що, на думку класу, допоможуть вирішенню поставленої проблеми.
Під час «мозкового штурму»:
- намагайтеся зібрати якомога більше ідей;
- заставте працювати свою уяву: не відкидати ніяку ідею тільки тому, що вона
суперечить загальноприйнятій думці;
- можете подавати скільки завгодно ідей або розвивати ідеї інших;
- не обговорюйте і не критикуйте висловлення інших.